de omhelzing


Gisteren ben ik dus aangekomen , ik was wel een beetje veel moe, een bezoek aan de kathedraal, het graf van de apostel bezocht en ook kan je het beeld van de apostel Jakob omhelzen.

Deze middag ging ik naar de mis voor de pelgrims en ik was werkelijk ontroerd.
Op het plein voor de kathedraal is het werkelijk een schouwspel van pelgrims die aankomen, elkaar omarmen en gelukkig zijn, zeer aangrijpend en schoon ook. Velen van hen leerden elkaar onderweg kennen, tis waar wat ze zeggen van de camino, je komt er heerlijke mensen tegen
mensen die je opwachten voor het drinken van een koffie
mensen die je rugzak vasthouden
mensen die je wakker snurken
mensen met lichtjes in de ogen
mensen met oranje zwembroeken
mensen die strompelend hun weg zoeken
mensen die 50 km per dag wandelen en niet eens moe zijn
mensen die je raad geven
mensen mensen
zo mooi.

ik wens jullie allen te bedanken voor de vele lieve mailtjes en smsjes en de steun.
veel liefs
laito

2 comments:

Anonymous said...

Gefeliciteerd! Het was héél leuk om een beetje virtueel mee te reizen ...
V.
http://vallysworld.skynetblogs.be

Anonymous said...

een dikke proficiat!! Het was idd heel leuk om mee te volgen!