11 km Comillas Crocjesdag

Vandaag niet zoveel gestapt
11 km naar het strand van Comillas
ik zwaaide broer en zus Blumberg uit
leuke lieve mensen zwerven over de camino
broer Frank had een oranje horloge (dat schept een band)
Frank is de maratonman van 32
Sabina is 10 jaar ouder
Ik stapte twee dagen met hen mee
De blaren op Sabinas voeten bepaalden het tempo
Frank droeg de helft van de bagage van zijn zus (ik legde hem uit dat hij een Jerommeke was)
Sabina ging stoppen met roken
Frank schreef tijdens de pauzes lustig verder aan het dagboek dat hij bij zijn terugkomst aan zijn liefje ging geven
Hij noemde het "Het boek Paco"
Elk zijn weg, elk zijn verhaal
Frank en Sabina gaan volgend jaar de Camino Frances volgen,
vandaag gingen ze terug naar Bilbao
en dan zo naar Duitsland,
dit was een oefening voor hen.


Vandaag heb ik dus slechts 11 km gestapt, de nabijheid van het strand was te verleidelijk,

Sinds mijn aankomst heb ik last van een opgezwollen linkerknie (mijn goeie knie), ik ben ondertussen al bij de dokter geweest en die sprak van een ontsteking (bursitis), hij gaf me pillen en die neem ik nu, ik heb de indruk dat dit de situatie een beetje onder controle houdt maar ook niet meer dan dat, bij de apoteker ging ik een ijszak halen, die laat ik overal in de diepvries stoppen en dan later weer uithalen, dat zorgt voor een band.
Vandaar dus ook de rustdag...

Bij de aankomst schopte ik mijn wandelschoenen uit en nam de crocjes uit de rugzak, wat een heerlijk gevoel, vervolgens een beetje zwemmen op het strand, koffiemetmelk en een beetje lezen.

De tocht tot dusver is zeer mooi, op en af, af en op, het weer zit mee, ik ben gelukkig hihi.

Het zal nog wel efkes duren vooraleer ik nog iets post maar ik blijf verder essemesjes sturen

Veel liefs aan iedereen en ik denk aan jullie.
Erwien

No comments: